Extra menu

Page menu

Social networks icons

Page content

19.06.2017 - mszyca śliwowo-chmielowa na chmielu

Uwaga

Na obszarze województwa lubelskiego występują intensywne naloty mszycy śliwowo-chmielowej. Uskrzydlone samice zasiedlają najmłodsze liście i wierzchołki młodych pędów. Dadzą one początek kilku pokoleniom bezskrzydłych samic, które powodują największe szkody na chmielu. Należy prowadzić systematyczne obserwacje rozwoju szkodnika  na spodniej stronie blaszki liściowej najmłodszych liści chmielu. W przypadku przekroczenia progu ekonomicznej szkodliwości (średnio 100 osobników bezskrzydłych na jednym liściu w fazie wydłużania się pędów głównych i tworzenia pędów bocznych oraz średnio 5 osobników na jednym liściu w fazie rozwoju kwiatostanów) należy wykonać zabieg jednym z zalecanych insektycydów.

Środek ochronny

Zalecane stężenie lub dawka

Karencja

Diament 200 SL

Zalecane stężenie: 0,018 % (18 ml środka w 100 litrach wody). Zalecana ilość cieczy użytkowej 1500-3000 l na 1 ha w zależności od fazy rozwojowej roślin

Nie dotyczy

Kogan 200 SL

Zalecane stężenie: 0,018 % (18 ml środka w 100 litrach wody). Zalecana ilość cieczy użytkowej 1500-3000 l na 1 ha w zależności od fazy rozwojowej roślin

Nie dotyczy

Kohinor 200 SL

Zalecane stężenie: 0,018 % (18 ml środka w 100 litrach wody). Zalecana ilość cieczy użytkowej 1500-3000 l na 1 ha w zależności od fazy rozwojowej roślin

Nie dotyczy

Teppeki 50 WG

Dawka - 0,18 kg/ha. Zalecana ilość cieczy użytkowej 1500-3000 l na 1 ha w zależności od fazy rozwojowej roślin

21 dni

 

UWAGA! Środki ochrony roślin należy stosować zgodnie z załączoną do nich etykietą

« back

  • Platforma Sygnalizacji Agrofagów

Project implemented as part of tasks 1.5
Multiannual Program of the IPP-NRI for 2016-2020

Plant Protection Institute – National Research Institute

Ulica: Władysława Węgorka 20
60-318 Poznań

tel. +48 61 864 90 75

fax +48 61 864 91 20

SygnalizacjaAgrofagow@iorpib.poznan.pl

Plant Protection Institute – National Research Institute

Online Pest Warning System

  • -

Page footer